Bob Hund – Jag rear ut min själ! Allt ska bort!!!


Bob Hund – Jag rear ut min själ! Allt ska bort!!!

Bob Hund är förmodligen det mest intressanta bandet som Sverige har att bjuda på. Deras blandningssound med new-wave, dance-rock och cp-rock fungerar helt otroligt. Ljudbilden är väldigt annorlunda från vad du än lyssnar på i vanliga fall. Självklart bidrar sångarens breda skånska dialekt till bandets underliga sound men musiken är alltid i fokus.

På ett sätt kan man beskriva deras musik och levnadsstil som anything goes. Alla är fula och förstörda men här är du alltid välkommen! Det är egentligen inget nytt på musikhimlen men de gör det verkligen till sitt eget. Öppningslåten är en rolig homage till Bob Dylan. Låtarna Det är nu Det Börjar och Tralala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss! symboliserar Bob Hund på ett underbart sätt med musiken, texten, energin och deras budskap som de förmedlar till publiken. Wünderbar.

jag skall halvera mitt allvar till hundra procent

http://www.mediafire.com/?d9k4besggi1pavu