Lil Wayne – Tha Carter 1


Varje gång Lil Wayne nämns som en av de bästa rappare dör en del av mig. Han kan inte skriva om något vettigt eller på ett vettigt sätt. Det är inte för att jag rackar ned på hans tidigare livstil (avgudar 2 pac), utan det är hans textmässiga stil som gör det plattare. Att rappare skriver om knarkhandel och bitches är jag helt fine med, bara texterna är bra!

Däremot är Lil Wayne så subjektivt det bara kan bli. Det finns människor som avgudar hans textstil. Jag accepterar det. Det finns ingen anledning till att knacka ned på folket som gillar hans texter - faktum är att jag kan förstå varför de gör det. Jag förstår vad de gillar i texterna och varför, även om jag verkligen inte gör det.

Men jag hatar inte skivan. Inte heller ogillar jag den. Gillar jag den? Njae men till och från är den reddig! Låten I Miss My Dawgs är hur bra som helst. Kvalite finns där, den visar sig bara inte hela tiden. Det finns så mycket bättre än Waynie, en riktig dussinlirare.